بازاریابی تلفنی

آموزش بازاریابی تلفنی

بازاریابی تلفنی

آموزش بازاریابی تلفنی

تعریف بازاریابی تلفنی

تعریف بازاریابی تلفنی

برای تعریفبازاریابی تلفنیمی توانیم بگوییمبازاریابی تلفنی(گاهی اوقات به عنوان فروش داخلی و یا فروش تلفنی نامیده می شود) یک روش بازاریابی مستقیم است که در آن فروشنده تلفنی مشتریان احتمالی را تشویق می کند که کالا ها و خدمات را بخرند.بازاریابی تلفنیمی تواند به صورت بیانیه های ضبط شده ای باشد که توسط برنامه های هوشمند برای مشتریان خوانده می شود.

تعریف بازاریابی تلفنی

  

برای تعریفبازاریابی تلفنیمی توانیم بگوییم : فرآیند استفاده از تلفن برای تولید و ایجاد سرنخ های فروش (lead generation) ،ایجاد فروش یا عمل جمع آوری اطلاعات بازاریابی می باشد.بازاریابی تلفنیخصوصا برای کسب و کار های کوچک ابزاری ارزشمند می باشد.دربازاریابی تلفنیدر مقایسه با فروش شخصی و رودرو در زمان و هزینه صرفه جویی می شود.متخصصان تخمین می زنندبازاریابی تلفنییک پنج ام هزینه نسبت به فروش حضوری داشته باشد

تعریف بازاریابی تلفنی

تعریفبازاریابی تلفنی.

 

بازاریابی تلفنیخصوصا زمانی که یک مشتری یک کسب و کار کوچک در مکانی با دسترسی سخت قرار دارد و یا برای بدست آوردن یک مشتری بالقوه با بسیاری از مشتریان احتمالی باید تماس گرفت بسیار مفید است.اگر چه برخی از کسب و کار های کوچک به صورت انحصاری از تلفن استفاده می کنند،بازاریابی تلفنی بخشی از برنامه بازاریابی است تا تبلیغات و تلاش های بازاریابی را به هم گره بزند.برای مثال می توانید اطلاعات اولیه معرفی را به وسیله نامه ارسال کنید ،سپس با مشتری تماس گیرید تا به فرد علاقه مند دسترسی پیدا کنید و در نهایت یک فروشنده برای ملاقات با مشتری بفرستید

تعریف بازاریابی تلفنی

تعریفبازاریابی تلفنی.

 

فلمرو بازاریابی می تواند ورودی (inbound) یا خروجی ( outbound) باشد.بازاریابی تلفنیورودی (inbound telemarketing) شامل پاسخ گویی به تماس های تلفنی وارد شونده  ( که اغلب به وسیله منتشر کردن تبلیغات،ایمیل یا کاتالوگ ایجاد شده اند ) و گرفتن سفارش برای یک دامنه وسیع از محصولات ایجاد شده اند.دربازاریابی تلفنیورودی مشتری بالقوه با یک مرکز تلفن تماس می گیرید.به عنوان مثال مشتری یک آگهی تبلیغاتی در رابطه با محصول می خواند و برای گرفتن اطلاعات بیشتر با کارشناس فروش تلفنی ورودی شرکت تماس می گیرد.افرادی که در حوزهبازاریابی تلفنیورودی فعالیت می کنند به اندازه کسانی که در حوزهبازاریابی تلفنیخروجی فعالیت می کنند به دانش و آموزش نیاز ندارند چرا که مشتری خود با تماس با شرکت از خود نسبت به محصول و شرکت علاقه نشان داده است.

تعریف بازاریابی تلفنی

دربازاریابی تلفنیخروجی (outbound telemarketing) به طور معمول کارشناسبازاریابی تلفنیبا مشتری های احتمالی تماس سرد (cold calling) می گیرد و آن ها را تشویق می کند که محصول او را بخرند

تعریف بازاریابی تلفنی

تعریفبازاریابی تلفنی.

 

فروش

 

بازاریابی تلفنیمی تواند به عنوان مکمل فروش حضوری برای دسترسی با مشتریان با هزینه پایین و یا جایگزین فروش حضوری به کار برود.بازاریابی تلفنیبه عنوان جایگزین فروش حضوری عمدتا برای تکرار فروش به مشتری و یا فروش محصولاتی که به آسانی از سوی مشتری شناخته شده است به کار می رود.

 

بازاریابی تلفنیهمچنین می تواند به عنوان جایگزین فروش حضوری برای مشتریان کم سود به کار برود.قانون پارتو می گوید ۲۰ درصد مشتریان فعلی ۸۰ درصد سود ما را تامین می کنند و به صورت معکوس ۸۰ درصد مشتریان ۲۰ درصد سود آورده برای شرکت دارند.شرکت ها باید در نظر داشته باشند کم سود ده به معنای غیر سود ده نیست و مشتریان فعلی مهمترین دارایی هر شرکتی هستند و هزینه بدست آوردن یک مشتری جدید از حفظ مشتری فعلی بسیار بالاتر است.برای این مشتریان کم سود ده (۸۰ درصدی که ۲۰ درصد درآمد ما را تامین می کنند) شاید فروش رو در رو مقرون به صرفه نباشد ما می توانید ازبازاریابی تلفنیاستفاده کنیم ،بازاریابان تلفنی می تواند سیکل خرید مشتریان را شناسایی کنند و با آن ها در زمان های سفارش دهی دوباره تماس بگیرند.

 

برای ایجاد یک ترکیب بهینه بین فروش حضوری وبازاریابی تلفنی،شرکت باید تعیین کند کدام مشتریان باید به صورت حضوری ویزیت شوند و با کدام یک باید از طریق تلفن ارتباط برقرار کرد.برخی از بازاریابان تلفنی عملیاتبازاریابی تلفنیخود را فقط با مشتریان کوچک و یا غیر فعال شروع می کنند و به تدریج تعداد مشتریانی که به عهده می گیرند افزایش می دهند

 

تعریفبازاریابی تلفنی.

 

تولید سرنخ(lead generation)

 

از طریقبازاریابی تلفنییک شرکت می تواند لیست سرنخ مشتریان احتمالی را جمع آوری و یا به روز کند و سپس در این لیست ها به دنبال سرنخ های فروش برود.

 

بازاریابی تلفنیمی تواند سرنخ ها را غربال و سرنخ ها را به ترتیب اولویت مرتب کند و بهترین سرنخ ها را به نیروی فروش برای اقدام فوری بدهد.بازاریابی تلفنیمی تواند تصمیم گیرنده اصلی با قدرت خرید را مشخص کند و سپس نیروی فروش با او قرار ملاقات حضوری بگذارد.

 

جمع آوری اطلاعات

 

بازاریابی تلفنیمی تواند اطلاعات دقیق از اثر تبلیغات فراهم کند،آنچه که مشتریان می خرند،از چه کسی می خرند و چه زمانی دوباره می خرند.

 

بهبود خدمات مشتری

 

مطالعات نشان می دهد بدست آوردن یک مشتری جدید نسبت به حفظ مشتری فعلی ۵ برابر بیشتر هزینه بر می دارد.با استفاده از یازاریابی تلفنی به عنوان رویه اصلی خدمات مشتری شرکت ها می تواند مسیر زیادی را به سمت شاد نگاه داشتن مشتری طی کند


تعریف بازاریابی تلفنی


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.